Egy százalék

Fedezze a Google és a Facebook a közérdekű újságírást?

2016. november 11. 16:54

Nagy-Britanniában a digitális óriásvállalatok egy százalékos adójával fedeznék a közérdekű tájékoztatást az újságírók és a média képviselőinek javaslata szerint. A független és non-profit újságírás mellett kardoskodó szervezetek úgy látják: a Facebookhoz és Google-höz hasonló vállalatok miatt haldoklik az iparág.

A Média Reform Koalíció (MRC) és a Nemzeti Újságíró Szakszervezet az Egyesült Királyságban azt szorgalmazza, hogy az olyan digitális óriásvállalatok, mint a Facebook és Google finanszírozzák a közérdekű újságírást – számol be a The Guardian.

A Digitális Gazdaság Törvénytervezet kiegészítése az internetes óriások egy százalékos pluszadóját célozza meg, ami a haldokló független és non-profit tájékoztatásra kéne fordítani a javaslat szerint. 

Az MRC közleményében azt írja, hogy ezek a vállalatok óriási profittal és minimális adózással működnek az országban, eközben pedig kivéreztetik az újságírást. 

Des Fredman, a szervezet titkára kifejtette: ideje, hogy a szakpolitika reagáljon a tátongó lyukakra a sokszínű médiában, amire a demokráciának kiemelt szüksége van. Hozzátette, a médiának elsődlegesen a közérdeket kéne szolgálni a tulajdonosok és a tőkések érdekei helyett.

A bejegyzés trackback címe: http://m.media.mandiner.hu/trackback/26349